• Rengim GÖKMEN
    Şef

    Ankara Devlet Konservatuvarı’nda piyano ve kompozisyon eğitimlerini Prof. Nimet Karatekin, Prof. İlhan Baran, Prof. A. Adnan Saygun'un öğrencisi olarak yaptıktan sonra Türk Hükümeti tarafından orkestra şefliği öğrenimi için İtalya'ya gönderildi.

    Roma Santa Cecilia Konservatuvarı’nda, daha sonra Santa Cecilia Yüksek Müzik Akademisi’nde, ardından Siena’da, Chigiana Müzik Akademisi’nde Franco Ferrara'nın öğrencisi olarak Orkestra Şefliği öğrenimini tamamladı. 1980 yılında San Remo'da Gino Marinuzzi Şeflik Yarışmasını kazandıktan sonra Avrupa'nın hemen hemen bütün büyük merkezlerinde konserler yönetti. 1988 yılında İtalyan Hükümeti tarafından "Cavalliere” (Şövalye) nişanı, 1999 yılında ise T.C. Cumhurbaşkanlığı Kültür ve Sanat Büyük Ödülü ile ödüllendirilmiştir. Halen kurucu şefi olduğu Doğuş Çocuk Senfoni Orkestrası ve İzmir Karşıyaka Oda Orkestrası ile çalışmalarını sürdürmektedir. Opera genel müdürlüğünden feragât eden şef Rengim Gökmen, mütehassıs kurul tarafından seçilerek yeniden CSO 1. şefliğine atandı.

  • Dr. Erdal Atabek

    1930 yılında Adapazarı'nda doğdu. Kabataş Erkek Lisesi ve İstanbul Tıp Fakültesini bitiren Erdal Atabek İç Hastalıkları ve Psikosomatik Hastalıkları Uzmanı’dır. Dr. Atabek, fakülteden sonra toplumsal değişim üzerinde çalışmalarını yoğunlaştırdı.

    Özellikle değişen toplumların çocuklar ve gençler üzerindeki etkilerini araştırmaya önem verdi. Dr. Erdal Atabek yurt içinde ve yurt dışında 'Çocuklar - Gençler - Aile Değişimi' konularında konferanslar vermekte, seminerler düzenlemektedir. Bir Çocuk Yuvasında 15 yıl eğitim ve psikolojik danışmanlık yapmıştır. Erdal Atabek; çocuklar ve gençler üzerine yazdığı çok sayıda kitabının yanı sıra, yüzlerce çocuğun profesyonel müzisyen olarak yetişmesinde büyük payı olan, Doğuş Çocuk Senfoni Orkestrası’nın hikâyesini kaleme aldığı "Müzik Seni Çağırıyor" adlı kitaba da imzasını atmıştır. Kuruluşundan beri Doğuş Çocuk Senfoni Orkestrası'nın Psikolojik-Sosyal Danışmanlığını sürdüren Dr. Atabek’in klasik müziğin, bir enstrümanla ilgilenmenin ve bir orkestrada yer almanın çocuk psikolojisi üzerindeki olumlu etkisine değindiği kitabı 12.000 adetlik ilk baskısını takiben geçtiğimiz yıl ikinci baskısıyla raflardaki yerini almıştır. Erdal Atabek; Cumhuriyet Gazetesi'ndeki köşe yazarlığı görevinin yanı sıra, psikoloji alanındaki bilgi ve deneyimini çeşitli bilimsel kongrelerde ve eğitim kurumlarında meslektaşlarıyla ve toplumla paylaşmaktadır.

  • Oğuzhan Kavruk

    1969’da Nazilli’de doğan Oğuzhan Kavruk 1980 yılında Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı’na girmiş ve Prof. Engin Sansa’nın viyolonsel öğrencisi olmuştur.

    Bu okuldan 1989’da mezun olarak Bilkent Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi’nde viyolonsel ve oda müziği bölümlerinde master ve doktora yapmıştır. Prof. Rengim Gökmen ile orkestra şefliği çalışmalarını tamamlayan sanatçı profesyonel olarak şeflik yapmaktadır. 2011 yılında Ensemble Ankara Oda Orkestrası’nın oluşumunda yer alan Oğuzhan Kavruk bir çok oda müziği ve senfoni konserlerinde solist olarak çalmıştır. Sanatçı halen Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası’nın Çello Solisti olarak görev yapmakta ve aynı zaman Doğuş Çocuk Senfoni Orkestrası’nın Sanat Koordinatörü ve Yardımcı Şef görevlerini sürdürmektedir.

  • Hasan Niyazi Tura

    1982 yılında İstanbul’da doğdu. Küçük yaştan itibaren kompozisyon, kontrpuan ve armoni çalışmalarına babası Prof. Yalçın Tura ile başladı. 7 yaşında Prof. Gönül Gökdoğan ile başladığı keman eğitimini Prof. Nuri İyicil ile sürdürerek 2003’te mezun olduğu Mimar Sinan Üniversitesi Devlet Konservatuarı’nda Prof. Hasan Uçarsu ile de özel olarak kompozisyon çalıştı.

    2004 yılında Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın Ulusal Beste Yarışması’nda “1. Senfoni”si ile Büyük Ölçekli Senfonik eserler kategorisinde birinci oldu. Kemanda ustalık çalışmalarını Prof. Cihat Aşkın ile sürdüren ve 2006 yılında Cemal Reşid Rey'in Keman Konçertosu'nun ilk seslendirilişini gerçekleştiren Tura, 2007 yılında (E) Org. Aytaç Yalman’ın derlediği libretto üzerine “Şehitler Oratoryosu”nu besteledi. Yurtdışında Yunanistan ve Özbekistan'da gerçekleştirdiği konserlerle kemancılık ve bestecilik çalışmalarını birlikte yürüten Tura, 2010 yılında Hacettepe Üniversitesi Devlet Konservatuarı’nda Prof. Rengim Gökmen ile Orkestra Şefliği Yüksek Lisans çalışmalarını tamamladıktan sonra da Bulgaristan (2011) ve Almanya'da (2014) şef-solist olarak sahneye çıktı. 2012 yılında bestelediği ve ilk seslendirilişi aynı yıl Katar'da yapılan “Klarinet Konçertosu”, Letonya, İsviçre, Almanya ve İsveç'in yanı sıra ülkemizde de çeşitli solistlerce seslendirildi. Şefik Kahramankaptan'ın librettosu ve Nugzar Magalashvili'nin koreografisi üzerine bestelediği “Aspendos: Yüzyılların Aşkı” Balesi, 2013 yılında gerçekleştirilen 20. Uluslararası Aspendos Opera ve Bale Festivali’nde Antalya DOB tarafından sahnelendi. İstanbul Kültür Sanat Vakfı'nın siparişiyle, Çanakkale gazisi büyükbabası Mustafa Niyazi Tura'nın türküsü üzerine bestelediği "Şehidin Türküsü" senfonik şiiri, 43. Uluslararası İstanbul Müzik Festivali'nin açılışında seslendirildi. Eserleri arasında “Şehitler” ve “Sakarya” Oratoryoları, “Aspendos” Balesi, 2 Senfoni, “Çanakkale Şehitleri", "Şehidin Türküsü" ve "Gençliğim Eyvah" Senfonik Şiirleri, Yaylı Sazlar için Sinfonietta, Obua Konçertosu, Klarinet Konçertosu, Keman ve Orkestra için "Konçertango", Piyano İkilisi için Konçerto, Piyano Sonatı, Flüt ve Piyano için Sonat, ve diğer oda müziği eserleri sayılabilir. Besteci ayrıca aralarında Cihat Aşkın’ın “Minyatürler II” albümündeki çok sayıdaki parçanın da yer aldığı çeşitli düzenlemeler gerçekleştirmiştir. Hasan Niyazi Tura hâlen Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası’nda 1. Keman grubu üyesi ve Doğuş Çocuk Senfoni Orkestrası’nda Şef Yardımcısıdır. Tura'nın yönettiği orkestralar arasında Cemal Reşit Rey, Eskişehir Büyükşehir Belediye, Hacettepe Akademik, Doğuş Çocuk ile, Orta Saksonya Filarmoni (Almanya), İslimye (Bulgaristan) ve Karaganda (Kazakistan) Senfoni Orkestraları sayılabilir. Tura ayrıca piyanist Özgür Ünaldı ve arp sanatçısı Özlem Başabak ile oda müziği konser çalışmalarını sürdürmektedir.

  • Tolga Taviş

    Ülkemizde genç kuşağın kayda değer müzisyenlerinden biri olan Tolga Taviş, günümüzde orkestra şefliği, bestecilik, aranjörlük ve eğitimcilik dallarında aktif olarak çalışmaktadır.

    İzmir’de doğan, çocukluk ve gençliğini bu sihirli şehirde geçiren Taviş, 1994 yılında İzmir Devlet Konservatuvarı’na kabul edildi. Sınıf atlayarak 6 yılda bitirdiği bu okuldaki tüm müzikal eğitimimi Tolga Alpay ‘dan aldı. 1999 Kasım’ ında açılan sınavı kazanarak 19 yaşında Antalya Devlet Senfoni Orkestrası Fagot Sanatçısı oldu. 9 yıl boyunca Antalya’ da sanatçılık görevini sürdürdü ve tanınmış orkestra şefleri yönetiminde yüzlerce konser verdi. İzmir ‘deki eğitimi boyunca piyano ve kompozisyon ile de ilgilenen Taviş, 2002 yılında Ankara Devlet Konservatuvarı ‘ndaki Kompozisyon ve Orkestra Şefliği bölümünün yüksek lisans programına kabul edildi. Yüksek lisans programı boyunca Prof. Rengim Gökmen ile Orkestra Şefliği, Prof. İlham Baran ile “20 yy. Müzik Stilleri” çalışan sanatçı 2005 yılında mezun oldu. Yine 2005 yazında, İtalya ‘nın Siena kentinde, Avrupa ‘nın en prestijili “masterclass” larından biri olarak kabul edilen “Santa Chigiana” Müzik Akademisi’ nin düzenlediği şeflik “masterclass” ına katıldı. Bu “masterclass” dahilinde, Monte-Carlo Filarmoni Orkestrası ‘nın Sanat Direktörü olan saygın İtalyan pedagog Gianluigi Gelmetti ‘nin “aktif” öğrencisi olmaya da hak kazanan Taviş; masterclass boyunca Sofia Festival Orkestrası ile çalışmıştır. 2008 Eylül ‘ünde Devlet Opera ve Bale Genel Müdürlüğü ‘nün açtığı sınavı kazanan Taviş, 28 yaşında Samsun Devlet Opera ve Balesi ‘nde Orkestra Şefi pozisyonuna getirilmiştir. 2014 yılına kadar bu kurumda görev yapan Tolga Taviş, 100’ün üzerinde senfonik konser, opera, bale, operet ve müzikal temsili yönetmiştir. Tolga Taviş, 2015 yılı itibariyle İzmir Devlet Opera Balesi ‘nde orkestra şefi görevini üstlenmektedir.